Translate

Website Translation

Isnin, 21 November 2011

Lawak Oda dan Isteri

Pada suatu ketika di Jepun hiduplah seorang lelaki yang sederhana, namanya Oda. Ia memiliki seorang isteri yang sangat cantik dan sangat disayanginya.
Namun sang isteri mempunyai perangai yang buruk, iaitu teramat cerewet sekali.
Selain itu sang isteri tersebut juga suka mengumpat dan bercakap dengan kuat hingga boleh menyakitkan telinga. Jiran tetangga tidak mahu dekat dengannya. Sebenarnya, Oda sangat menyayangi isterinya itu, tapi para tetangganya yang merasa terganggu menghasut Oda supaya meninggalkan isterinya itu.
Akhirnya Oda pun termakan kata-kata tetangganya. Ia berfikir bagaimana cara untuk melenyapkan isterinya dari muka bumi.
Suatu hari Oda mengajak isterinya berjalan-jalan ke kuil tua di tengah hutan. Ketika melalui bahagian belakang kuil tersebut, Oda melihat sebuah perigi buta yang tak digunakan lagi. Maka ia berpura-pura mengajak isterinya melihat burung di pohon besar dekat perigi itu. Lantas dengan pantas Oda menolak isterinya itu masuk ke perigi.


Sepuluh minit pertama Oda merasa sangat bahagia kerana sepanjang hidupnya baru kali ini ia merasakan suasana yang begitu tenang tanpa celoteh isterinya.
Sepuluh minit kedua, Oda mulai merasa sepi juga karena tidak biasa dengan kesunyian.
Akhirnya sepuluh minit ketiga dengan rasa ragu-ragu Oda kembali menuju perigi buta tersebut. Ia menurunkan tali timba dan berteriak menyuruh isterinya naik.
Begitu terkejutnya Oda ketika yang naik bukan isterinya melainkan makhluk menyeramkan dengan bulu lebat di seluruh tubuhnya, dialah makhluk penunggu perigi buta itu.
Oda lantas bertanya, “Kenapa kamu yang naik??”
Lantas makhluk itu pun dengan wajah pucat ketakutan menjawab, “Aku takut la, di bawah tu ada manusia… dah la cakap kuat,cerewet pulak tu…”

11 Pengomen:

Tanpa Nama berkata...

Pergh...best gak citer ni.

Tanpa Nama berkata...

hahah!palink manank..hahaaha!hntu pn ble tkt yek..slmt c istri..haha!

Tanpa Nama berkata...

lawak....!!!

Tanpa Nama berkata...

Haha..antu pun takut dgn org..

Tanpa Nama berkata...

Haha....best glie ksn2 kat penungu perigi 2 kna marah ngn isteri oda...

Tanpa Nama berkata...

Haha....best glie ksn2 kat penungu perigi 2 kna marah ngn isteri oda...

Tanpa Nama berkata...

Haha....best glie ksn2 kat penungu perigi 2 kna marah ngn isteri oda...

era riay berkata...

Haha hantu pun tkut orang macam dia nir.....

Tanpa Nama berkata...

Terbaekkk!!!!

Ayu marshmalow berkata...

hahaha . punya lawak 😄😄

Muhd Hanif berkata...

Aku bagi 10000000000 markah....

Related Posts with Thumbnails

Send e-mail to me now!!