Translate

Website Translation

Selasa, 10 Mac 2009

EHWAN DENGAN 100 EKOR AYAM

Pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya. Untuk itu dia telah ke bandar untuk membeli ayam di kedai Pak Romee.

Lelaki kaya : Saya ingin memesan 100 ekor ayam untuk esok. Ini alamat saya (seraya memberikan kadnya).

Pak Romee : Baik, tuan. Saya akan suruh anak buah saya menghantarnya ke rumah tuan.

Selepas itu, Pak Romee memanggil anak buahnya yang bernama Ehwan Afendi dan memberikan arahan...

Pak Romee : Wan, tolong hantar 100 ekor ayam esok ke alamat ini ye (sambil memberikan
kad lelaki kaya tadi).



Ehwan : Hantar ayam? Beres Tuan!

Esoknya dengan menunggang motor si Ehwan pun pergi menghantar 100 ekor ayam tersebut. 50 ekor diletakkan di sebelah kanan dan 50 ekor lagi diletakkan di sebelah kiri. Akan tetapi..malangnya, di pertengahan jalan, dia terjatuh dari motornya. Ayam-ayam yang dia bawa langsung terlepas dan lari bertempiaran. Orang ramai pun datang untuk mengetahui keadaan si Ehwan. Tetapi si Ehwan tidak apa-apa malah ketawa terbahak-bahak. Seseorang diantara mereka datang bertanya, mungkin dia merasa khuatir kerana melihat si Ehwan ketawa.

Orang Yang Bertanya : Bang, abang tak apa-apa kan...? Kepalanya tak sakit kan?

Ehwan : Ha...ha...ha...!

Orang Yang Bertanya : Bang, kenapa bang?

Ehwan: Ha...ha...ha...dasar ayam-ayam bodoh. Mereka nak lari ke mana? Alamatnya kan ada pada aku...Hua..ha..ha..ha.....

2 Pengomen:

parkbhuthe berkata...

hahahah ni lagi bengong..
ehwan tu lagi lah bengong
besh3

Pain sama berkata...

hehe..

Related Posts with Thumbnails

Send e-mail to me now!!